آخرین اخبار
کد مطلب: 80389
پس از تصميم دولت‌هاي عرب براي وضع قطعنامه هسته‌اي عليه اسرائيل صورت گرفت
نامه پيش‌دستانه نماينده اسرائيل در آژانس به آمانو درباره برنامه هسته‌اي ايران
تاریخ انتشار : 1393/06/01 09:21:21
نمایش : 1358
نماينده رژيم صهيونيستي در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در نامه‌‌اي به مدير کل اين نهاد نظارتي سازمان ملل بار ديگر ادعاها عليه برنامه هسته‌اي ايران را تکرار کرده است.
به گزارش سلام لردگان، نماينده رژيم صهيونيستي در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در نامه‌‌اي به مدير کل اين نهاد نظارتي سازمان ملل بار ديگر ادعاها عليه برنامه هسته‌اي ايران را تکرار کرده است.

به گزارش رويترز، «مراو زفاري اوديز»، نماينده اسرائيل در آژانس پس از اطلاع از تصميم دولتهاي عرب براي تصويب قطعنامه‌اي غيرالزام‌آور عليه برنامه هسته‌اي اسرائيل در نشست کنفرانس عمومي آژانس در ماه آينده در نامه‌اي به يوکيو آمانو با اظهاراتي که به صراحت به ايران اشاره داشته مدعي شده تهديد اصلي صلح در خاورميانه از جانب کشورهاي است که تحت لفافه ان‌پي‌تي به دنبال دست‌يابي به سلاح‌هاي اتمي هستند.

وي در اين نامه نوشته است: «مهم است به خاطر داشته باشيم، تهديد اصلي عليه نظام ان‌پي‌تي از کشورهايي در خاورميانه ناشي مي‌شوند که تحت لفافه ان‌پي‌تي در حال پيگيري سلاح‌هاي هسته‌اي هستند.

رژيم صهيونيستي از امضاي معاهده منع گسترش سلاح‌هاي اتمي يا ان‌پي‌تي خودداري کرده است.

ديپلمات‌ها روز جمعه به خبرگزاري رويترز گفتند با بالا گرفتن جنگ در غزه، دولتهاي عرب در نشست سالانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي که ماه آينده برگزار مي‌شود احتمالاً فشار ديپلماتيک بر اسرائيل که تنها دارند سلاح‌هاي هسته‌اي در خاورميانه است را افزايش خواهند داد.

ديپلمات‌هاي غربي همچنين گفته‌اند جنگ غزه باعث شده دولت‌هايي که در انتقاد از اسرائيل بر سر برنامه هسته‌ايش ترديد داشته‌اند اکنون علي‌رغم عدم ارتباط بين سلاح‌هاي هسته‌اي اسرائيل و جنگ غزه تصميم به افزايش فشار بر اين رژيم بگيرند.

دولتهاي عرب قصد دارند در کنفرانس عمومي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي که از ۲۲ تا ۲۶ سپتامبر برگزار مي‌شود با تصويب قطعنامه‌اي موسوم به «توانمندي‌هاي هسته‌اي اسرائيل» از رژيم صهيونيستي انتقاد کنند.

دولتهاي کشورهاي عرب و ايران بارها هشدار داده‌اند سلاح‌هاي هسته‌اي رژيم صهيونيستي صلح و امنيت در منطقه را تهديد مي‌کند.

انتهاي پيام/ع
مرجع : خبرگزاري تسنيم
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس